måndag 6 april 2009

Come and travel with me to search the magic sounds from Ecuador!"Sash"

Korta reflektioner efter 50 timmar i buss fran en ecuadoriansk stad mitt i lugnet:

* Lita inte pa Peruansk granspolis omdome vad galler boende.

* Anderna blir ganska kalla om natterna.

* Ett peruanskt tonarsgang, en skrikande bebis och en spyende man ar inte det ultimata resesallskapet.

* Ecuadorianer ar snyggare an peruaner.

* I Peru kan man kopa Taxi-skyltar i gatustand som star pa refugen mellan filerna.

* An sa lange har ingen forsokt salja nagot till oss har i Ecuador.

* Man kanner sig ganska sjuk nar man ar sjuk borta.

* Jag (joel) tanker aldrig mer bada i varma kallor. (se ovanstaende punkt)

* Antalet ganger en peruansk gautforsaljare hinner forsoka salja samma sak till dig om du sitter pa samma stalle en timme ar ungefar 4-5.

* Kilroy kan forvanta sig ett argt mail fran mig snart eftersom de gav mig fel rabattkort.

* Isabella ar den storsta djuralskare jag kanner.

---

Nya bilder upplagda

Puno

Cusco och Valle Sagrado

Jungeltrippen till Machu Picchu

Machu Picchu

1 kommentar:

  1. julia och ellen8 april 2009 kl. 03:42

    joel, du verkar vara på topp (inte) men de e okej! fina bilder. peru verkar lovely.
    här kommer en hälsning från dina systrar som befinner sig i ett mulet jkpg. ikväll kan hv förlora sm-guldet. håll tummar å tår att de helst inte gör de!
    hoppas ni får en glad påsk!
    vi saknar dej!
    kram kram!

    SvaraRadera