lördag 24 januari 2009

Pa vag norrut...

Vi vaknade klockan kvart i atta. Fortfarande ingen namnvard forandring i vaderlaget och det kanns som det far vara avgorande. Vi tar baten har fran on klockan tio och aker via Rio mot den lilla byn Saquarema. Ett stalle som vi egentligen inte vet sa mycket om, men som verkar harligt.

Igar var vi ute pa en tur med en ¨speedboat¨. Vi sag lite olika strander utmed ons kustsida. Vi hade en portugisisk sjobuse till guide vilket gjorde att jag och Isabella kandes oss lite som japaner. Vi log och nickade at det guiden sa. Vi fick bittert erfara att det portugisen sa inte enbart var konstiga laten: nar alla i baten stallde sig upp satt jag och bella kvar och log pa vart mest svenska sota, men dumma satt, vilket fick resultatet att vi missade en jatteskoldpadda. Baten stannade aven pa nagra stallen dar vi kunde snorkla, vilket var sjukligt kul. Vi sag massa fargglada fiskar, sjostjarnor och jag sag aven en blackfisk. Riktigt haftigt! Smolket i gladjebagaren var val egentligen, aterigen, vadret. Man kan bara forestalla sig hur vackert det hade varit i solsken, vattnet ar fruktansvart klart, men fargerna forsvinner kanske lite...















Ilha Grande har varit valdigt harligt, aven om det kan kannas som om vi bara upplevt en brakdel av dess potential. Vi kanner dock att vi inte kan vanta pa battre vader och att det formodligen inte ar sista gangen i vara liv som vi kommer hit.


Ps. Jag kan beratta att mitt kraftfiske forsatter har. Trots mulet vader och regn lyckades jag branna mig i ansiktet och pa ryggen. Ds.

Tchau


Gatorna i Araao

1 kommentar:

  1. Heej!
    Fan va najs ni verkar ha det! jag blir as taggad på att dra själv!
    kul med bilder också, jag ska super följa den här bloggen från och med nu :)
    hur länge mer kommer ni vara ute till?
    // ASKO - John

    P.S - Joel du måste lägga till mig på facebook, å skype (john.elf) och msn om du har (joompa_89@hotmail.com).
    lycka till!

    SvaraRadera