söndag 15 mars 2009

Uppdatering

Nu var det ett tag sedan vi skrev, men vi har haft ett valsigt hektiskt schema pa sistone.

Efter nagra harliga dagar i Mendoza, med gott vin och underbar mat bar det ivag till andra sidan Argentina, till en kuststad som heter Puerto Madryn. Dar traffade vi tva skona Hollandare som vi hookade upp med och hyrde bil en dag. Vi akte ut pa en halvo som heter Peninsula Valdes som har ett rikt djurliv som bla innefattar pingviner! Det var riktigt roligt att kora bil igen aven om vagarna pa sina stallen var ganska sa svara att ta sig fram pa. Vi kryssade bland sjolejon, pongviner, baltdjur och elefantsalar. Efter en skon dag glomde vi bort vilken tid bilen skulle vara inlamnad da vi beundrade solnedgangen och jag ( Isabella) tackade for de raka vagarna tillbaka...

I onsdags morse anlande vi till den stora 12 miljonersstaden BA. Staden kanns overlag valdigt Europeisk och ar helt fantastisk! Mat, shopping, puls, kaos, fina parker, kullerstenskvarter dar det dansas tango, fin arkitektur, kultur (bade modern och fin) och fest. Det kanns som ett utmarkt satt att avsluta var vistelse i Argentina pa!

1 kommentar:

  1. Låter som ni har det underbart trevligt!

    Jag befinner mig i ett lite mer kyligt paradis kallat Darjeeling. En bergsby på gränsen till Nepal. Gott te, vackra vyer och nästintill sjukligt snälla människor.

    Snart tar jag ryggsäcken till Thailand, vilket nästan känns sorligt. Jag älskar min lilla fristad i Himalya.

    Hoppas ni har det bäst!

    Alex "Routard" Dangler

    SvaraRadera